دوربین مداربسته Indoor و Out door ؟
مقالات و اطلاعاتی از دوربین های مدار بسته
دوربین مداربسته Indoor و Out door ؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 11:50

دوربین های مداربسته ممکن است برای مشاهده فضاهای مسقف و داخل ساختمان ها استفاده شود و در برخی از مواقع بر حسب نیاز در فضای خارج محیطی و در مکانی رو باز نصب شود.

در بسیاری از پروژه هایی که دوربین را در محیط باز نصب می کنند ، از یک دوربین مداربسته داخل محیطی استفاده می شود و آن ئوربین داخل کاور های ضد آب قرار داده می شود .

همچنین برای دوربین های داخل محیطی از لنز های فیکس و روی دوربین مداربسته خارج محیطی لنز اتو آیریس نصب میشد.

امروزه بیشتر دوربین ها دارای کاور ضد آب بوده و به نحوی ساخته شده اند که هم قابلیت نصب در داخل محیط و هم در خارج محیط را دارند . همچنین اکثر دوربین ها با شدت نور های مختلف میتوانند تصویر ایده آل ارائه کنند .

البته دوربین هایی که جنس بدنه آنها در برابر آفتاب و گرمای زیاد ، باران و برف و رطوبت سرما ، ضربه احتمالی مقاوم تر است معمولا برای فضای باز مناسب تر است .

مقدار تحمل ضربه و رطوبت و آب یک دوربین را میتوانید با مطالعه کاتالوک آن متوجه شوید .

مثلا دوربین مداربسته IP66 – IP68 – IP69

قطع نشدن سیم نیز از اهمیت خاصی برخوردار است .

سیم دوربین های خارج محیطی باید محفوظ تر باشد و براحتی نتوان آنرا قطع کرد . معمولا نصاب باید سیم را از داخل محیط از جایی خارج کنند و بیرون ببرد که دقیقا همان جا پایه دوربین روی آن قرار بگیرد تا سیم دیده نشود و زیبایی کار بیشتر شود و همچنین در دسترس نباشد .

نوعی پایه دوربین تولید شده است که به صورت لوله ای بوده و سیم از داخل آن عبور می کند و همچنین از وسط قسمتی که به کاور متصل میشود ، سیم های دوربین وارد کاور می شود. برای پیاده رو ها و فضاهایی که احتمال قطع سیم وجود دارد این پایه ها پیشنهاد می شود .

معمولا برای دید بهتر دوربین ها در محیط های خارجی ،نور محوطه با چراغ های مختلف تامین می شود یا از دوربین های آی آر دار IR و یا دوربین مداربسته ای که CCD انها با تکنولوژِی ICR کار میکند و در نور کم میتواند تصویر مطلوبی ارائه دهد ، میتوان نصب نمود .

در بعضی از مناطق ایران ، گرما ، سرما و یا بارش بیش از حد است . برای این مناظق هم دوربین های مداربسته را می توان در کاور های فن دار و هیتر دار و برف پاک کن دار قرار داد .تا دوربین در شرایط استاندارد قرار بگیرد .

پایه های گردان دو جهته و چهار جهته (pan-pan.tilt) نیز در دو نوع آوت دور یا خارج محیطی و این دور یا داخل محیطی (OUT DOOR – INDOOR) در بازار یافت میشوند .

پایه های خارج محیطی به لحاظ ضد آب بودن کمی گرانتر می باشد .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: